Для Вас, вчителі

До Вашої уваги:

1. Команда психолого-педагогічного супроводу в навчальному закладі.

2. Педагогам про типи темпераментів учнів.

3. Правила роботи з тривожними дітьми.

4. Правила роботи з дітьми гіперактивними дітьми.

5. Правила роботи з агресивними дітьми.

6. З гумором по життю.

7. Як заспокоїти галасливий клас.

8. Безпечний інтернет: як реагувати педагогам.

9. Готуємося до батьківських зборів.

10. Різні цікавинки про себе і не тільки.

11. Професійна деформація педпрацівників


 Команда психолого-педагогічного супроводу в навчальному закладі





Педагогам про типи темпераменту учнів

Рекомендації щодо тактики поведінки по відношенню до акцентуйованих учнів












Якщо учень – cангвінік:


· Прагнути виробити у нього стійкі інтереси. 

· Вчити терпінню, наполегливості, того, що треба доводити будь-яку справу до кінця. 

· Як можна більше заохочувати за моральність у його вчинках. 

· Викорінювати недбалість і нестаранність при виконанні завдань. 

· Враховувати, що життєрадісність, товариськість та оптимізм сангвініка здатні обернутися зворотним боком медалі і стати джерелом його легковажності та непостійності 

Флегматик:

· Намагатися виробити допитливість і зробити його ініціативним. 

· Вчити, як правильно перемикати увагу при виконанні різних доручень і як розподілити раціонально час. 

· Не дратуватися «черепашачими» темпами, а прискорювати їх, застосовуючи навчальну діяльність. 

· Вчити повного вираженню емоцій. 

· Намагатися прищепити навички спілкування і розвивати його комунікабельність. 

· Будь-якими способами пробуджувати кмітливість і уяву учня. 

Холерик:

· Направити енергію що б'є ключем на потрібні, корисні справи. 

· Вчити обдумувати свої рішення, оцінювати резерви своїх сил. 

· Виховувати наполегливість і стриманість, коли неохідно опанувати собе, щоб не розлютитись. 

· У зародженні погашати будь-яку агресивність. 

· Холерика необхідно вчити ввічливості і вимагати, щоб він таким став. Саме вимагати. 

· Холерика не варто вмовляти, він реагує зазвичай тільки на вимоги людей. 

Меланхолік:


· Не треба вимагати від меланхоліка того, що для нього нездійсненно. Накази уповільнюють його діяльність. 

· Намагатися підтримати його, схвалити, бути з ним ласкавіше і м'якше. 

· Націлювати його лише на посильні завдання і допомагати їх вчасно виконати. 

· Вчити, як треба долати сором'язливість і боязкість, викорінюючи невпевненість в собі. 

· Підтримувати його самостійність. 

· Виховувати в ньому ініціативність, товариськість, довірливість і сміливість. 

· Вчити безстрашності і допомагати позбутися страху. 

· Ні в якому разі не залякувати його, навіть з благих мотивів.

Шпаргалка для педагога 

Правила роботи з тривожними дітьми





1. Уникайте змагань і будь-яких видів робіт, що враховують швидкість. 

2. Не порівнюйте учня з оточуючими. 

3. Довіряйте учню, будьте з ним чесними, приймайте його таким, який він є. 

4. Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на розслаблення. 

5. Способствуйте підвищенню самооцінки учня, частіше хваліть його, але так, щоб він знав, за що. 

6. Частіше звертайтеся до учня по імені. 

7. Демонструйте зразки впевненої поведінки, будьте у всьому прикладом для учня. 

8. Не подавайте до учня завищених вимог. Якщо учневі важко дається якої навчальний предмет, краще зайвий раз допоможіть йому і надайте підтримку, а при досягненні навіть найменших успіхів, не забудьте похвалити. 

9. Будьте послідовні у вихованні учня. Не забороняйте без будь-яких причин того, що дозволяли раніше. 

10. Намагайтеся робити учня менше зауважень. 

11. Використовуйте покарання лише в крайніх випадках. Не принижуйте учня, караючи його. 

12. Спілкуючись з дитиною, не підривайте авторитет інших значущих дорослих людей. 

13. Запасіться терпінням, так як миттєвих результатів досягти важко. 

14. Якщо страхи у учня не проходять і мають нав'язливий характер, вдайтеся до допомоги фахівця.



Правила роботи з гіперактивними дітьми



1. Роботу з гіперактивним дитиною будувати індивідуально, при цьому основну увагу приділяти отвлекаемости і слабкою організації діяльності.

2. По можливості ігнорувати зухвалі вчинки учня з синдромом дефіциту уваги та заохочувати його гарну поведінку. 

3. Під час уроків доцільно обмежити до мінімуму відволікаючі фактори. Цьому може сприяти, зокрема, оптимальний вибір місця за партою для гіперактивного учня в центрі класу навпаки дошки. 

4. Давати учня можливість швидкого звернення за допомогою до вчителя у випадках труднощі. 

5. Навчальні заняття будувати за чітко розпланованого, стереотипному розпорядку. 

6. Навчити гіперактивного учня користуватися щоденником або календарем. 

7. Завдання, пропоновані на уроці, писати на дошці. 

8. На певний відрізок часу дається тільки одне завдання. 

9. Дозувати учневі виконання великого завдання, пропонувати його у вигляді послідовних частин і періодично контролювати хід роботи над кожної з частин, вносячи необхідні корективи. 

10. Під час навчального дня передбачати можливості для рухової «розрядки»: заняття фізичною працею, спортивні вправи.


Правила роботи з агресивними дітьми



1. Пред'являючи учня свої вимоги, враховуйте не свої бажання, а його можливості. 

2. Гасіть конфлікт ще в зародку, направляючи інтерес учня в інше русло. 

3. Вчіть дитину правильному спілкування з однолітками та дорослими. 

4. Розширюйте кругозір учня. 

5. Вмикайте учня у спільну діяльність, підкреслюючи його значимість у виконуваному. 

6. Ігноруйте легкі прояви агресивності учня, не фіксуйте на неї уваги оточуючих. 

7. Встановіть сувора заборона на агресивні дії учня. Намагайтеся зрозуміти причини протесту і опору учня і уникайте їх. 

8. Увімкніть агресивні дії в контекст гри та надайте їм новий соціально-прийнятний і емоційно-наповнений сенс.


Боротися з агресивністю потрібно: 

· Терпінням; 

· Поясненням: поясніть учня, чому його поведінка неправильно, але будьте дуже коротким. 

· Відволіканням. Постарайтеся запропонувати учня що-небудь привабливіше, ніж те, що він намагається робити. 

· Неквапливістю. Не поспішайте карати дитину, зачекайте, поки вчинок повториться. 

· Нагородами. Якщо ви похвалили учня за хорошу поведінку, замість того, щоб вважати його звичайним, то одне це розбудить у ньому бажання ще раз почути вашу похвалу. 


З гумором по життю 

        Багато говорять, про те, що сміх продовжує життя. І напевно, це правда! 
        Люди, що ставляться до неприємностей з гумором, з легкістю витерплять отримані стреси, набагато швидше подолають труднощі на шляху, не розтратять свою енергію й здоров'я на непотрібні переживання. 
         Смійтеся над собою, жарти та гумор над друзями і просто знайомими тільки поліпшить їхній щиросердечний стан.
        Багато говорять, про те, що сміх продовжує життя. І напевно, це правда! Люди, що ставляться до неприємностей з гумором, з легкістю витерплять отримані стреси, набагато швидше подолають труднощі на шляху, не розтратять свою енергію й здоров'я на непотрібні переживання. 


        А причин посміятися в нашому житті цілком достатньо. Не упускайте такої можливості, в себе вдома, на роботі - у дружньому колективі співробітників, на шляху - з попутниками. 
       Але знайте міру. Однак не варто жартувати або влаштовувати які-небудь приколи з людиною, якщо ви не певні у тому що вона відповість гумором. А якщо ні, то можна зіпсувати на невизначений час ваші відносини з тим, кого ви розіграли.
         Потрібно бачити граничну лінію, що відокремить прості приколи від грубих, образливих і непродуманих спроб пожартувати. 
        Гумор - це, зрозуміло, добрий жарт стосовно до якого або суб'єкту. Гумор був придуманий, щоб підняти настрій, сприяти розвитку відносин серед людей.


        Більше підходить гумор у колі своїх друзів. Отут цілком можуть бути правильно зрозумілі абсолютно будь-які ваші підколки, навіть якщо трішки грубі. 
        А сторонні, ще невідомо як сприймуть ваше бажання посміятися, тому з ними потрібно бути обережним і правильніше починати з легких жартів або смішних історій.


        Жарти й приколи - необхідний атрибут людського суспільства. Щоб переконатися у цьому, варто подивитися телевізійні передачі. Гумористичні передачі, які дуже популярні, завжди є на будь-якому каналі телебачення. 
        Мало газет або журналів без категорії з гумором. Всесвітня павутина завалена розважальними ресурсами, на яких валом старих і нових анекдотів, можна побачити смішні фото/відео приколи, додати свої приколи або свої анекдоти. 
        Фотоприколи, за рахунок їх популярності, наблизилися до торгівлі. Існують цілі відділи, що надають споживачам величезну різноманітність речей, щоб посміятися над іншими.

    Гумор і жарт потрібні людям. Для жартів потрібно бути трішки актором. Скажемо так, та сама розповідь, розказана різними людьми, має часто просто протилежний ефект. 
       Так само можна говорити, що й приколи повинні вживатися по ситуації, мати якийсь зміст і викликати правильну реакцію з боку того, над ким ви прагнете посміятися.




Памятка "Емоційний комфорт на уроці"


1. На помилках учаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Учні не мають боятись припуститись помилки. 

2. Давайте учням можливість максимально виявити свою ініціативу. 

3. Творче ставлення до роботи й навчання – запорука ефективного уроку. 

4. Не дозволяйте учням не вірити у свої сили. 

5. Якщо ваш голос вказує ваше роздратування, розчарування та зневіру, діти запам’ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести. 

6. Кожен учень по-своєму сприймає матеріал. Зважайте на це. 

7. Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки. 

8. Добрій пам’яті передує пильна увага. 

9. Думки учня набагато продуктивніші за думки вчителя. 

10. Чогось навчитись можна тільки практикою. 

11. Повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами. Так економічніше і ефективніше. 

12. Якщо учень дивується – він починає мислити. Нові ідеї – продукт творчої уяви. 

13. Зацікавленість – найсильніша мотивація для навчання. 

14. Учіть дітей робити записи. 

15. Є два основних мотиви, які формують поведінку людини: отримати винагороди й уникнути покарання. Застосовуйте ці мотиви на уроках. 

16. Якщо вчитель стоїть, він більше привертає до себе увагу учнів. 

17. Учитель не має говорити без упину. Учні не встигатимуть за його думками. 

18. Про те, настільки цікавим є зміст уроку, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду учнів. 

19. Небезпечним інструментом є влада, особливо якщо вона перебуває в руках неосвіченої, запальної, злопам’ятної людини. 

20. Максимальної взаємодії від підлітків досягає терплячий, ввічливий, уважний вчитель.


Як заспокоїти галасливий клас
















Педагогічні ситуації







Як жити з гарним настроєм 
(рекомендації на щодень) 

Життя дається людині на добрі справи Г.Гейне



Рекомендації з підвищення самоповаги

· Пам'ятай про свої добрі (позитивні) якості, замість того щоб запам'ятовувати погані.

· У всьому, що ти робиш, намагайся віднайти добре. Привітай себе з цим успіхом. Постійно згадуй свої успіхи: дуже легко принижувати себе у кожному конкретному випадку.

· Роби собі приємність, а на залежність не звертай уваги.

· Пробачай собі помилки. Ти можеш ставитися до них суворо, але все ж ти їх пропускаєш. Визнай свою помилку і адекватно (рівноцінно) компенсуй втрати. Не перекладай провину на інших – це ознака безсилля, слабості. Так само не перегни палку, звинувачуючи у всьому себе.

· Учись любить своє тіло.

· Дій так, ніби ти найкращий, легкий у спілкуванні, надзвичайно розумний, гідний любові та радощів життя, і ти будеш таким.

· Шукай і приймай допомогу, підтримку і пораду, коли в цьому є потреба.

· Стався до себе добре. Твоя самоповага однаково не зросте, якщо ти не будеш ставитися до себе, як слід. Пам'ятай: той, хто любить себе, виглядає краще, має прекрасне здоров'я і добре ставлення до інших.

· Відмовся від переконання, що ти – «безнадійний випадок», «невдаха», якого «ніхто не любить». Коли ж ти так думаєш, то це може статися, оскільки ти сам переконуєш у цьому навколишніх.

· Учися слухати без оцінок і порівнянь, оскільки це (оцінки і порівняння) перешкоди у взаємостосунках.

· Умій сказати «ні». Інколи ти швидко погоджуєшся зробити те, що тебе прохають, остерігаючись осуду чи гніву з боку інших людей, аби вони оцінювали тебе позитивно.

· Відмовся від розмов, бажання помститися, скарг, від усіх не потрібних устремлінь, які підривають твою цілісність і особисту силу.

· Пам'ятай, що ти – недосконалий – і це цілком нормально. Ти – людина, яка може помилитися і виправляти свої помилки.

· Визнай себе таким, яким ти є – унікальним, оригінальним, людяним. Живи справжнім, і ти матимеш задоволення від життя.





Безпечний інтернет: як реагувати педагогу

Готуємося до батьківських зборів
Анкета для батьків


Різні цікавинки для себе і не тільки

























Немає коментарів:

Дописати коментар